DPF kvēpu filtri

DPF un FAP filtru atslēgšana.

Kas ir dīzeļa daļiņu filtrs (DPF / FAP)?

DPF / FAP filtru ierīce atrodas dīzeļa dzinēja izplūdes sistēmā. Tos var atrast mūsdienu automašīnās ar dīzeļdzinēju kas ir ražotas no 2006. gada līdz mūsdienām. DPF filtrā uzkrājas sodrēji no dzinēja, tad kad filtrā sāk parādīties izplūdes gāzu pretestība un filtrs ir pilns, filtrā sākas tīrīšanas process, ko sauc par reģenerāciju.

Kas ir DPF reģenerācija ?

DPF reģenerācijas process sākas ar vēlu papildus degvielas iesmidzināšanas ciklu, tas kļūst par regulāru katru konkrētu kilometru skaitu, kas sasaistīti atkarībā no filtra obstrukcijas, jo vairāk aizsērējis filtrs jo biežāk šis process sākas, manāmi pieaug degvielas izdevumi un no izplūdes sistēmas novērojami dūmi.

Kā DPF procesi ietekmē dzinēja ekspluatāciju?

Diemžēl filtra tīrīšanas process negatīvi ietekmē motora izturību un viņa dzīvi, sakarā ar augstu temperatūru klusinātājā sāk iestrēgt maināmas ģeometrijas spārni turbīnai, turbīna kļūst nevadāma vai pilnībā sabrūk un auto jauda pasliktinās, ievērojami aug degvielas izmaksas. Vēlas iesmidzināšanas rezūltatā nesadegusī degviela gar cilindra sienu nonāk motora eļļā un samazina eļļas eļļošanas īpašības, un tā rezūltātā motors sliktāk eļļojas un ātŗāk sadilst.

Cik km var kalpot DPF filtrs?

Lielākā daļa ražotāju (atkarībā no modeļa) stāsta jums par filtra nomaiņu ik pēc 150/200 tūkstošiem kilometru. Daži ražotāji deklarē ļoti ilgu kalpošanas mūžu DPF, bet patiesībā tā nav, jo to nosaka negaidītas motora sistēmas kļūmes, vai citi mezgli kā vājas turbīnas, EGR vārsti vai iesmidzināšanas sistēmas nepilnības.

Manam auto ir ļoti mazs nobraukums, un jau deg DPF spūldzīte, kāpēc tas noticis?

Visbiežākā vaina kas veicina ātru sodrēju filtra nosprostošanās ir EGR vārstu darbības traucējums (pirmās problēmas ar egr vārstiem automašīnām sākas jau pie 60 tūkst. km) , bojājums sprauslās, ieplūdes kolektora droseļvārsta nepareiza darbība, turbīnas problēmas vai vienkārši noplūde gaisa ieplūdes sistēmā (caurumi caurulēs) par šīm nepilnībām pieaug dzinēja dūmi (kas nav redzami vizuāli jo filtrs uzsūc visus dūmus) un DPF aizsērējas ātri, šajā gadījumā, ir pienācīgi jānovērtē transportlīdzeklis, vai mazgāt filtru, mainīt jeb vienkārši likvidēt to.

Piespiedu reģenerāciju veicu vairākas reizes, filtru mazgāju ar dārgiem ķīmiskajiem līdzekļiem, bet pēc trim mēnešiem, tā pati problēma, auto brauc avārijas režīmā, spuldzes panelī deg, kāds ir jūsu padoms?

Mēs aicinām jūs izslēgt DPF / FAP sistēmu programmiski un izņemiet to.

Priekšrocības: (pareizi likvidējot DPF algoritmus programmā)

Mazāks degvielas patēriņš (jo reģenerācijas cikli tiks izslēgti)
Noved pie ilgākas dzinēja dzīves (neatšķaidīs dzinēja eļļu ar dīzeļdegvielu)
Ilgāks turbīnas resurss (samazinot izplūdes gāzu temperatūru un pretestību)
Izvairīšanās no lielām remonta pakalpojumiem un izšķērdējot vērtīgo laiku.

Nekvalitativa DPF sistēmas atsēgšana automobiļa motoram radīs vēl lielāku negatīvu ietekmi, nekā salīdzinot ja tā darbosies ar DPF filtru.

Pēc nekvalitatīvas DPF atslēgšanas motora dators vairs neparāda kļūdu kodus un meistars servisā vairs nespēj salabot jūsu auto, jo automašīnai nav diagnostikas iespējas.
Tas viss tiek darīts ar programmām kas lejuplādētas no interneta, (var būt oriģināla vai uzlausta - nekādas atšķirības, jo visas programmas darbojas vienādi nekvalitatīvi),( "nospiediet pogu, lai izslēgtu DPF" un ieprogramējiet algoritmu mašīnā) tā raksta automātiskās programmas!
Kontrolampas spidometrā protams nodziest. Tomēr automātiskie redaktori veic šo funkciju ļoti primitīvi, diagnostikas kļūdu kodus vienkārši izdzēšot no vadības bloka atmiņas, bet tas jau neatrisina problēmu, jo vadības bloks vienalga mēra spiedienu DPF filtrā,  veic reģenerācijas ciklus un darbojas avārijas režīmā. Nobraucot noteiktu kilometru skaitu auto braukšanas īpašības mainās un pēc tam sākas automašīnas īpašniekam garš, garlaicīgs un bieži vien dārgs ceļš ejams, auto iesprostojas dažādās darbnīcās, atrast vainu neviens nevar, jo diagnostikas nav.
Rūpnīcas algoritmu programmas atšķiras ar un bez DPF, par aptuveni 80%, un programmēšana ir jāveic individuāli katram transportlīdzeklim, pielāgojot parametrus.

Vai iet cauri TA ar izņemtu DPF filtru?

Pretēji mītiem internetā – vismaz pagaidām nav nekādu problēmu ar ikgadējo tehnisko apskati (TA).

Noņemts DPF filtrs un no izpūtēja nāk melni vai balti vai zili dūmi kāpēc? Varbūt likt filtru atpakaļ?

Tā ir kļūme ar dzinēja darbību, šī iemesla dēļ, filtrs bija ciet, protams jāatrod problēmas un jānovērš tās un dūmi no izplūdes pazudīs. (Pārsvarā vaina ir degvielas smidzinātājos) Ja pakalpojums netika darīts pie mums un dūmi nāk periodiski tas nozīmē ka ir veikta nepareiza vadības bloka programmēšana (jo nav izslēgti reģenerācijas cikli).