DPF kvēpu filtri

 

Kas ir dīzeļa daļiņu filtrs (DPF / FAP)?

DPF / FAP filtru ierīce atrodas dīzeļa dzinēja izplūdes sistēmā. Tos var atrast mūsdienu automašīnās ar dīzeļdzinēju kas ir ražotas no 2006. gada līdz mūsdienām. DPF filtrā uzkrājas sodrēji no dzinēja, tad kad filtrā sāk parādīties izplūdes gāzu pretestība un filtrs ir pilns, filtrā sākas tīrīšanas process, ko sauc par reģenerāciju.

Kas ir DPF reģenerācija ?

DPF reģenerācijas process sākas ar vēlu papildus degvielas iesmidzināšanas ciklu, tas kļūst par regulāru katru konkrētu kilometru skaitu, kas sasaistīti atkarībā no filtra obstrukcijas, jo vairāk aizsērējis filtrs jo biežāk šis process sākas, manāmi pieaug degvielas izdevumi un no izplūdes sistēmas novērojami dūmi.

Kā DPF procesi ietekmē dzinēja ekspluatāciju?

Diemžēl filtra tīrīšanas process negatīvi ietekmē motora izturību un viņa dzīvi, sakarā ar augstu temperatūru klusinātājā sāk iestrēgt maināmas ģeometrijas spārni turbīnai, turbīna kļūst nevadāma vai pilnībā sabrūk un auto jauda pasliktinās, ievērojami aug degvielas izmaksas. Vēlas iesmidzināšanas rezūltatā nesadegusī degviela gar cilindra sienu nonāk motora eļļā un samazina eļļas eļļošanas īpašības, un tā rezūltātā motors sliktāk eļļojas un ātŗāk sadilst.

Cik km var kalpot DPF filtrs?

Lielākā daļa ražotāju (atkarībā no modeļa) stāsta jums par filtra nomaiņu ik pēc 150/200 tūkstošiem kilometru. Daži ražotāji deklarē ļoti ilgu kalpošanas mūžu DPF, bet patiesībā tā nav, jo to nosaka negaidītas motora sistēmas kļūmes, vai citi mezgli kā vājas turbīnas, EGR vārsti vai iesmidzināšanas sistēmas nepilnības.

Manam auto ir ļoti mazs nobraukums, un jau deg DPF spūldzīte, kāpēc tas noticis?

Visbiežākā vaina kas veicina ātru sodrēju filtra nosprostošanās ir EGR vārstu darbības traucējums (pirmās problēmas ar egr vārstiem automašīnām sākas jau pie 60 tūkst. km) , bojājums sprauslās, ieplūdes kolektora droseļvārsta nepareiza darbība, turbīnas problēmas vai vienkārši noplūde gaisa ieplūdes sistēmā (caurumi caurulēs) par šīm nepilnībām pieaug dzinēja dūmi (kas nav redzami vizuāli jo filtrs uzsūc visus dūmus) un DPF aizsērējas ātri.

Piespiedu reģenerāciju veicu vairākas reizes, filtru mazgāju ar dārgiem ķīmiskajiem līdzekļiem, bet pēc trim mēnešiem, tā pati problēma, auto brauc avārijas režīmā, spuldzes panelī deg, kāds ir jūsu padoms?

Mēs aicinām atrast problēmu dzinējā kas veicina dpf filtra aizsērēšanu.